čtvrtek 6. dubna 2023

PIN

Musíme natankovat. První benzínka má zavřeno, druhá nebere karty. "Only cash". Ukecávám je alespoň na eura, protože rupie nám už docházejí.

Čepujeme plnou a jdu platit. Obsluha se domlouvá a nakonec mění způsob platby z cash v eurech zpátky na platbu kartou v rupiích. Zjevně je to pro ně nakonec jednodušší. Jdu tedy potřetí k autu změnit platební prostředek a kráčím dovnitř zaplatit normálně kartou. 

Jojo, normálně... Ale zjevně pod vlivem všeobecné otočenosti místního světa se mi zdá otočená i klávesnice terminálu a můj obvyklý chvat se zadáváním PINu nefunguje. Pracně přemítám, jak že je ta jejich klávesnice otočená, jestli má v horní řadě mít 1-2-3 nebo 7-8-9 a jaký že mám vlastně ten PIN. Tedy číselně, ne poslepu. Nakonec raději zapínám vzácná data a ověřuji PIN v aplikaci. Díky Georgi...

Nakonec jsem to zvládnul, ale měl nahnáno. Klasická ukázka toho, jak málo člověku stačí k vyvedení z míry. Klávesnice totiž nebyla zcela otočená, měla jen jednu část trochu jinak. A jak je zde člověk neustále týrán levopravým otočením světa, tak snadno zblbne i triviální zadávání PINu. A to mi ještě není 80...

Žádné komentáře: